4 proste praktyki UX, o których udowodniono, że zwiększają konwersje

Od formularzy generowania leadów po pola czatu, oto kilka prostych praktyk, które poprawiają zarówno wrażenia użytkownika, jak i konwersje. Jedną z pierwszych rzeczy, które mówię potencjalnym klientom, jest to, że mogę wysyłać im miliony odwiedzających każdego miesiąca.

Mam kilku przyjaciół hakerów, którzy mogą sprowadzić dla nas ruch uliczny. Problem polega na tym, że żaden ruch nie zostanie skonwertowany. W rzeczywistości cały ten ruch będzie działał jedynie jako drenaż przepustowości.

Konkluzja – jeśli ruch SEO, który wysyłamy na strony naszych klientów nie konwertuje, zostajemy zwolnieni. Nie lubię być zwalniany i mogę się też założyć, że nie. Rzućmy okiem na kilka sprawdzonych taktyk optymalizacji współczynnika konwersji (CRO), których możesz użyć, aby skierować wskazówkę we właściwym kierunku.

 

Optymalizacja współczynnika konwersji może być droga

Jestem wielkim fanem CRO. Ale prawdziwy CRO wymaga znaczących testów. Istotne testowanie wymaga narzędzi wysokiego poziomu, personelu i dużej ilości czasu.

Jeśli chcesz mieć statystycznie istotny dowód na to, że Twój landing page będzie działał, będziesz musiał poświęcić sporo czasu i pieniędzy.

Ale większość ludzi może poprawić swoje współczynniki konwersji o dwucyfrowe wartości procentowe, po prostu postępując zgodnie z najlepszymi praktykami w tej kolumnie.

1. Formularz na każdej stronie

Posiadanie formularza na każdej stronie zwiększa współczynniki konwersji. Jedno z najpopularniejszych pytań, jakie otrzymuję, to „O ile?” A odpowiedź brzmi naprawdę: „To zależy”. Ale nigdy nie widziałem witryny, która zaimplementowałaby formularze na każdej stronie, która nie odnotowałaby znacznego wzrostu współczynników konwersji.

Powód, dla którego formularze działają, jest prosty. Konsumenci zazwyczaj odwiedzają kilka witryn, które spełniają kryteria określone dla dostawcy. W świecie B2B może to być stażysta, którego zadaniem jest znalezienie najlepszego rozwiązania problemu prezesa.

Po stronie B2C może to być lista bestsellerów gorącego produktu. To prawda, że ​​w sytuacji e-commerce najlepsi sprzedawcy gorącego produktu po prostu zobaczą wzrost sprzedaży w e-commerce.

Jednak w przypadku wyprzedaży produktu sprzedawcy z formularzami zbierają znacznie więcej klientów, aby kontynuować po uzupełnieniu zapasów. Tacy klienci są również niesamowici, gdy można się z nimi ponownie nawiązać, gdy Twoja firma przeprowadza wyprzedaż, pozbywa się przepełnionych zapasów, chce zwiększyć sprzedaż w wolnych chwilach lub po prostu dodaje się do list mailingowych promujących ukierunkowane oferty.

 

2. Wyjątkowa propozycja sprzedaży to najlepsza przynęta

Po pierwsze, jeśli nie masz unikalnej oferty sprzedaży (USP) , prawdopodobnie dobrym pomysłem jest jej utworzenie. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni, USP to po prostu powód, dla którego ludzie powinni kupować od Ciebie, a nie gdzie indziej. Twój USP nie tylko pomaga w dokonaniu wstępnej sprzedaży lub uzyskaniu kontaktu, ale powinien również służyć jako jeden z powodów, dla których Twoi klienci wciąż wracają. Pomyśl o USP jako o dodatkowej przynęcie na haczyku.

Konsumenci, niezależnie od tego, czy chcą kupić fizyczny produkt, czy podać swoje dane kontaktowe, aby zostać potencjalnym klientem, potrzebują czegoś, co sprawi, że zmienią się z potencjalnego klienta w klienta. USP to często grawitacja, która przenosi konsumenta przez proces sprzedaży. Dobre USP to często różnica między sprzedażą a skunksem. Jednak dobrze wykonane USP nie każdemu przypadnie do gustu. Z definicji nie może.

USP ma przemawiać konkretnie do klientów, których potrzebujesz dla swojego produktu lub usługi. W rzeczywistości w niektórych przypadkach Twoje USP będą specjalnie sformułowane tak, aby przemawiały do ​​niektórych klientów, a nie do innych. Na przykład, jeśli masz produkt z najwyższej półki, prawdopodobnie nie będzie on odpowiedni dla klienta, który zwraca uwagę na budżet. Aby napisać prawidłowe USP, musisz zrozumieć bazę swoich klientów i stworzyć komunikat, który do nich przemówi.

Nie bój się przekazać im konkretnego przekazu, który bezpośrednio do nich przemówi. To w porządku, że stracisz klienta, który nie był w tobie. Ale przestępstwem jest utrata klienta, który jest gotów wyciągnąć portfel i kupić bezpośrednio od Ciebie.

3. Czat – przód i środek

Możesz pracować, aby odpowiedzieć na każde pytanie, które pojawiło się wcześniej, ale to nie znaczy, że Twój nowy klient nie ma pytania, o którym nie pomyślałeś. Czat w Twojej witrynie zmienia zasady gry, jeśli chodzi o optymalizację współczynnika konwersji. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​sam czat w witrynie może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 30%. I nie musisz nawet mieć pełnego czatu na stronie.

Co mam przez to na myśli? Na naszej stronie mamy czat, ale działa on bardziej jak inna forma niż rzeczywisty czat. Nasz czat nie jest monitorowany.  Działa jak automatyczna sekretarka. Gdy klient odwiedza naszą witrynę po wejściu w interakcję z kilkoma stronami, pojawia się okno czatu z pytaniem: „Masz pytanie dotyczące naszej ceny, naszych usług? Chcę zobaczyć więcej? Porozmawiaj ze mną teraz!”

Gdy gość rozpocznie czat, zostanie wyświetlony dialog z informacją, że nie jesteśmy w tej chwili dostępni, ale jeśli zostawi wiadomość, odezwiemy się do niego. Przychodzę do biura co najmniej pięć do siedmiu razy w tygodniu, gdzie ktoś wypełnił formularz. To były leady, które najprawdopodobniej nigdy nie przejdą przez drzwi bez czatu online.

4. Numer telefonu w prawym górnym rogu

Coraz częściej spotykam potencjalnych klientów, którzy uważają, że podawanie numeru telefonu w ich witrynie nie jest konieczne. W rzeczywistości dla wielu miarą sukcesu jest skrócenie czasu spędzanego na telefonie. Myślę, że to błąd. Nie tylko powinieneś być zadowolony, gdy Twoi klienci do Ciebie dzwonią, ale powinieneś także nagrywać ich rozmowy telefoniczne i szukać rzeczy, które możesz poprawić lub wydajniej.

 

Jeśli Twoja firma ma charakter techniczny — powiedzmy, że sprzedajesz produkt SAAS lub inny przedmiot, który wymaga przeszkolenia klienta — ograniczenie liczby telefonów do pomocy technicznej jest uzasadnionym celem. Ale jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, chcesz, aby potencjalni klienci odebrali telefon, gdy mają pytanie. W rzeczywistości możesz dowiedzieć się czegoś od tych klientów, którzy odbierają telefon, co powstrzymuje Twoich nieśmiałych klientów przed wprowadzeniem numeru karty kredytowej.

Ukrywanie numeru telefonu w witrynie jest dla niektórych konsumentów prawie jak przyznanie się do winy. Ci konsumenci uważają, że jeśli boisz się rozmawiać przez telefon, nie masz zaufania do swojego produktu lub usługi. W rzeczywistości większość właścicieli witryn internetowych po prostu traktuje rozmowę telefoniczną jako porażkę ich mistrzowskiej komunikacji w witrynie.

Jednak konsumenci sieci Web są szkoleni, aby szukać numeru telefonu witryny w prawym górnym rogu witryny. Umieść go tam i umieść na nim analizę śledzenia połączeń, aby zobaczyć, ile połączeń otrzymasz. Nagrywaj rozmowy i pozwól, aby pracownik operacyjny regularnie słuchał. Zdziwisz się, jakie spostrzeżenia możesz uzyskać.

Na koniec.

Nie musisz wydawać miliona dolarów, aby zwiększyć współczynniki konwersji. Są proste rzeczy, które możesz zrobić. Polegaj na swoim USP, czacie i numerze telefonu, a podejrzewam, że w krótkim czasie zaobserwujesz wzrost liczby.